Giv Håb!

I dag lanceres en landsdækkende kampagne, som jeg er kolossalt stolt af at have andel i. Det drejer sig om velgørenhedsorganisationen Børn, Unge og Sorg og deres ambitiøse projekt: Giv håb. Et helt enestående samarbejde mellem sponsorer og kunstnere, der i løbet af de næste to år vil sætte fokus på arbejdet med børn, der har mistet forældre eller søskende. En perlerække af kunstnere har hver doneret værker til kampagnen, og jeg er både ydmyg og bragende glad for at være blevet budt med i selskabet.

Min del af projektet er en novelle til en børneantologi om sorg og håb. Bogen har også bidrag fra så prominente, mega-seje forfattere som Kirsten Sonne Harild, Kenneth Bøgh Andersen og Ida-Marie Rendtorff. For at det ikke skal være løgn, har de fantastiske tegnere Otto Dickmeiss, Rasmus Jensen, Jan Solheim og Leo Scherfig oven i købet leveret de fantastiske illustrationer til bogen. Den udkommer først til næste efterår, men jeg kan garantere for, den er værd at vente på.

I forbindelse med lanceringen er der også blevet lavet små video-interviews med nogle af kunstnerne og sponsorerne. Her siger jeg lidt om mit forhold til død og sorg:

Børn, Unge og Sorg har brug for meget mere kendskab. Dels for at kunne tiltrække den hårdt tiltrængte finansiering, men i lige så høj grad for at nå ud til alle de familier, der er blevet ramt af sygdom eller død og ikke lige kender til dette tilbud om hjælp. Derfor må jeg klart opfordre jer alle til at gå ind på siden og i hvert fald give jeres støtte med en underskrift. Det hele hjælper, og så vil I også blive holdt opdateret om den spændende kampagne.

En stor tak skal også lyde til projektets initiativtager og tovholder Søren Bregendal og hans fantastiske hold!

Skriv en kommentar

Filed under Andre steder, Nyheder, Velgørenhed

Skriv et svar

