Giv Håb! Vinderne er fundet!

Forsidebillede-til-Du-er-ikke-alene-430x583November sidste år udkom novellesamlingen “Du er ikke alene” som jeg bidrog til sammen med forfatterkollegerne Kenneth Bøgh Andersen, Kirsten Sonne Harild og Ida-Marie Rendtorff. Samlingen er udgivet af foreningen Børn, Unge og Sorg i forbindelse med deres kampagne Giv Håb.

Som del af lanceringen blev en landsdækkende novellekonkurrence afholdt, hvor børn og unge skulle skrive om sorg og tab. Vi fire forfattere fungerede som dommere, og det er med stor glæde, at vinderne nu kan offentligøres: http://givhåb.nu/stort-tillykke-til-de-otte-vindere-af-novellekonkurrencen/

Det var en kæmpe ære og fornøjelse at være med i projektet, fordi det var et vigtigt emne, et stærkt forfatterhold og fordi den entusiasme og det engagement både projektets leder, Søren Bregendal, foreningens direktør Preben Engelbrekt og de mange involverede frivillige udviste var så totalt smittende.

For mig helt personligt blev det også en lejlighed til at arbejde sammen med Otto Dickmeiss, en illustrator jeg beundret dybt i mange år. Når du ser de fantastiske tegninger, han lavede til min novelle Skiftingen, vil du forstå min fascination. Jeg var endda så heldig, at jeg fik lov at tilegne mig originaltegningerne – som nu er sat i glas og ramme.

Illustrationer til Skiftingen af Otto Dickmeiss

Illustrationer til Skiftingen af Otto Dickmeiss

Skriv en kommentar

Filed under Bøger, Konkurrencer, Status

Skriv et svar

