That is not dead …

Hvis man ad skæbnens vildveje skulle være kommet forbi denne side i løbet af det seneste halvandet år, kunne man nemt få den tanke, at ‘Forfatter Merlin P. Mann’ enten havde vundet en lottopræmie og nu sad og nød livet på en sydhavsbar eller havde tabt karrieren på gulvet og nu sad og drak sorgerne væk på en Sydhavnsbar.

CAFE AMERIKADet er dog hverken ved sydhavet eller i Sydhavnen jeg har gemt mig, men derimod bag tastaturet dybt begravet i ikke bare et, men en hel bunke af projekter. I dette øjeblik har jeg netop afrundet min del af skrivearbejdet på et enormt radiodramaprojekt – uden sammenligning, det største, jeg nogensinde har været involveret i. “Ulkegade” er et historisk drama for voksne til DR Podcast, der foregår i 1870’erne/1880’ernes København og handler om prostitution, sædelighed, borgerskabet og et ungt tvillingepars kærlighed.

Researcharbejdet begyndte sidste efterår og siden har skriveriet sammen med instruktør Rasmus Kloster Bro fyldt min arbejdstid.

Altså lige bortset fra, at jeg samtidig med dette forløb har skrevet et filmmanuskript (“Waveborn”, en sci-fi/action historie i det ambitiøse Rebel Nature univers skabt af den tidligere LEGO-idémand Christian Faber), et tv-serie-oplæg (som desværre ikke gik videre), en børnebog med YouTuberen Morten Münster (om hans talende hund, Bubbi. Bogen udkommer til november og er illustreret af fantastiske Sofie Kampmark) og en håndfuld mindre tekst- og konsulentopgaver.

Derudover nåede jeg at deltage i et manuskriptseminar med den legendariske Robert McKee, indtræde i Det Danske Filminstituts Kort- og Dokumentarfilmsråd (og samtidig udtræde af Kontaktudvalget, hvor jeg har været formand i en årrække), skrive ansøgning til Kunstfonden (og få et tiltrængt arbejdslegat) samt skrive en artikel til det lokale beboerblad på Gammelholm.

Der var også rigtig mange ting, jeg ikke nåede, og opdatering af denne side var en af dem. Mea Culpa. Nu kryber jeg så langsomt, men sikkert tilbage op til overfladen for at forsikre mine omgivelser om, at selvom det har set dødt ud, er der bestemt liv i den gamle forfatter. Og med lidt held og god vilje, vil jeg i den kommende tid få skrevet lidt om de superspændende projekter, der nu venter på at komme til live ude i den virkelige verden.

That is not dead, which can eternal write …

Skriv en kommentar

Filed under Status

Skriv et svar

